Pakiet: (do wypożyczenia wystarczy taki lub dowolny wyższy pakiet)
Tytuł:
Rok wydania: (ostatniej wersji)
Liczba graczy:
Minimalny wiek:
Przeciętny czas gry:
Pozycja w rankingu BGG: (przybliżona, aktualizowana co kilka miesięcy)
Poziom trudności: (w skali 1 - 10, gdzie 1 oznacza grę trywialną, której zasady można wytłumaczyć w ciągu minuty 3-4 letniemu dziecku, natomiast 10 - grę liczącą co najmniej dziesiątki stron instrukcji, której opanowanie w stopniu podstawowym wymaga długich przygotowań oraz rozegrania kilku gier)

Zestaw podstawowy

Lp. Wersja Info Dostępność Wypożyczenie Akcja
1. PL Dostępna (od ręki) 169 pkt. Zaloguj się, aby wypożyczyć grę.
pomoc

Instrukcja PL Recenzje: StarWars Extreme (PL) Wideorecenzje: Boardgames factory (PL) Wideo z rozgrywki: maxpixelation (EN) Wrażenia To jest gra, obok której żaden fan Gwiezdnych Wojen nie może przejść obojętnie. Jako dzieciak z wypiekami na twarzy śledziłem poczynania Luke'a w nieistniejącym już dzisiaj kinie. X-Wing - gra figurkowa przywołuje dawne emocje :) Zestaw podstawowy przewidziany jest dla dwóch graczy (choć kreatywni mogą dość łatwo rozszerzyć rozgrywkę na 3 i więcej osób używając zamiast figurek np. kartoników wkładanych normalnie w podstawki). W olbrzymim skrócie gra polega na umiejętnym sterowaniu swoimi myśliwcami (w przypadku Rebeliantów tylko pojedynczym x-wingiem lub ewentualnie promem senatora) tak, by zestrzelić wszystkich przeciwników zanim samemu zostanie się zestrzelonym. Reasumując z punktu widzenia mechaniki jest to prawdopodobnie dość klasyczna gra bitewna. Muszę przyznać, że moje doświadczenie z bitewniakami jest bliskie zeru, więc nie pokuszę się o porównania z innymi systemami. Natomiast od siebie napiszę, że X-Wing jest niezwykle wciągający. Niby w podstawowym zestawie są tylko trzy figurki, ale to już wystarczy, żeby poczuć dreszczyk emocji. Aktywacja osłon, namierzanie (dobrze znane z filmowych scen bitewnych), walka w polu asteroid, ataki, uniki, koncentracja na celu, stres pilota po wykonaniu trudnego manewru i wiele innych elementów tworzą klimat niemal perfekcyjnie oddający atmosferę StarWars. No i te starcia :) Moim zdaniem rewelacyjnym pomysłem było wprowadzenie ukrytych manewrów. Korzystając ze specjalnej powiedzmy konsoli, każdy pilot decyduje o manewrze, który wykona jego statek w kolejnej turze i układa konsolę zakrytą obok figurki. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma pewności, co zrobi przeciwnik - musimy na bieżąco reagować na zmiany sytuacji. Jeszcze przed chwilą siedziałem TIE Fighterowi na ogonie, a już mam dwa na plecach ;) Oczywiście gra nie jest dla każdego. Zapewne Czytelnik/czka już dawno zauważył/a, że można tu spotkać mnóstwo tzw. negatywnej interakcji ;) Oczywiście w grze bitewnej nie może być inaczej, więc gracze szukający sposobu na miłe spędzenie popołudnia w rodzinnej atmosferze budowania tego czy tamtego, gromadzenia zasobów i co najwyżej drobnej rywalizacji w szybkości zdobywania punktów raczej nie będą zadowoleni. Rozumiem jednak, że skoro tu zajrzałeś/aś Drogi/a Czytelniku/czko, i tak jesteś zdecydowany/a podążać ścieżkami Mocy. Pora więc zapakować R2D2 (w trybie eskadr) do xwinga, zasunąć osłonę kabiny polita i... "may the Force be with you" :) Autor: PaT

Powrót do serwisu.
Poprzednie
Następne
0 1 2 3 4 5 6 7 8