Pakiet: (do wypożyczenia wystarczy taki lub dowolny wyższy pakiet)
Tytuł:
Rok wydania: (ostatniej wersji)
Liczba graczy:
Minimalny wiek:
Przeciętny czas gry:
Pozycja w rankingu BGG: (przybliżona, aktualizowana co kilka miesięcy)
Poziom trudności: (w skali 1 - 10, gdzie 1 oznacza grę trywialną, której zasady można wytłumaczyć w ciągu minuty 3-4 letniemu dziecku, natomiast 10 - grę liczącą co najmniej dziesiątki stron instrukcji, której opanowanie w stopniu podstawowym wymaga długich przygotowań oraz rozegrania kilku gier)

Lp. Wersja Info Dostępność Wypożyczenie Akcja
1. PL wyd. Lacerta 2008 Dostępna (od ręki) 166 pkt. Zaloguj się, aby wypożyczyć grę.
pomoc

 Instrukcja (PL) 

Recenzje: planszówki.gildia.pl

Wideorecenzje: Game Troll TV


Żywią i bronią...

Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa. Głód panujący przez ostatnie lata spowodował, że ludzie jedzą teraz więcej mięsa (nawyk, którego my - ludzie żyjący w dostatku - nie porzuciliśmy do dnia dzisiejszego).

Gracze rozpoczynają grę, posiadając dwóch członków rodziny mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyłaczłonkó rodziny do pracy (wykonują oni różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny , może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę. Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. Gracz orze pola oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność.

Rosnące na polach zboże i warzywa są zbierane podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta.

Aby można było rozwijać hodowlę, potrzebne są ogrodzone pastwiska , na których wypasać się będzie owce, dziki i krowy.

Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój gospodarstwa. Każda karta daje graczowi konkretne korzyści w grze.

Punkty zwycięstwa można otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa można jednak otrzymać przez przyczynianie się każdego dnia do zwiększenia komfortu życia i powiększenie rodziny.

Gracz używa do rozgrywki czternastu spośród 169 różnych kart Pomocników i 149 różnych kart Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna. Dodatkowe zasady dotyczące gry w wariancie jednoosobowym oraz rodzinnym (uproszczonym) zapewniają możliwość gry w różnych warunkach oraz z osobami o różnym doświadczeniu.

W grze pojawia się bardzo wiele możliwości i dróg do zwycięstwa. Punktowana jest prawie każda działalność - zarówno rozwój rodziny i domu, jak i hodowla zwierząt czy uprawa zbóż i warzyw. Dodatkowo, Agricola świetnie skaluje się od 2 do 5 graczy, a nawet pozwala na rozegranie samodzielnej gry (także w formie ""kampanii"")!

Gra została laureatem konkursu Gra Roku 2009, otrzymując zarówno główną nagrodę (przyznawaną przez kapitułę konkursu) jak i Wyróżnienie Graczy przyznawane w otwartym plebiscycie przez czytelników serwisu Gry-Planszowe.pl.

Inne nagrody zebrane przez grę:  

Opis: Rebel

Plusy:

Minusy:

Subiektywna ocena: Arys

Powrót do serwisu.
Poprzednie
Następne
0 1 2 3 4 5 6